dinsdag 9 oktober 2012

Mens en Zingeving : God/Geloven

God is voor mij de kracht in elk van ons, maar ook de kracht van de natuur en het heelal.

Geloven is voor mij iets heel persoonlijks.  Het is iets waar je voor staat.  Het zijn de goede eigenschappen die je wil terugzien in de wereld.

Als je aan 100 verschillende mensen vraagt wat geloven voor hen betekent, zul je volgens mij 100x een ander antwoord krijgen, zelfs als ze in dezelfde godsdienst geloven.
Ieder haalt uit een bepaalt geloof wat hij zelf als goed beschouwt, dus waarom zou ik het dan niet doen uit verschillende godsdiensten.


Een geloof moet je daarom niet uit een boek of godsdienst halen,  ik haal mijn geloof uit verschillende godsdiensten of plaatsen/boeken...


Believe

1 opmerking:

  1. Ik heb het citaat van C.D. Larson ook gebruikt. Bij mijn extra materiaal voor mens en zingeving. Toevallig.
    Het geloof in jezelf vind ik een heel belangrijk geloof. Het begin van je eigen geluk!

    BeantwoordenVerwijderen